vrijdag 13 februari 2015

Mijn verjaardag in La Alhambra

Hola Amigos!

Voor de mensen die mijn blog week 2 niet gelezen hebben. Op zondag 8 februari vierde ik mijn 19de verjaardag. Dit was mijn eerste verjaardag buiten huis, het was dus anders dan anders. Voor mijn verjaardag zijn we naar een locatie gegaan die hoog op mijn verlanglijstje stond, met de dingen die ik wilde doen als ik in Spanje ben. We zijn naar La Alhambra geweest! La Alhambra is een middeleeuws paleis en fort dat gebouwd is voor een moorse heerser van die tijd. La Alhambra bevind zich op een heuvel achtig plateau bij Granada. Er zat maar 1 klein nadeel aan de dag en dat was de temperatuur. Het was er koud en als je dan in de rij staat voor een kaartje en je amper in beweging komt dan duurt zo'n korte rij heeeeeel lang!

Na een lange dag rond gelopen te hebben door de giga tuinen en de paleizen en andere gebouwen, hebben we de dag afgesloten bij het restaurant Bollywood, dat op loop afstand is van ons huis in Marbella.

Al met al het was een bijzondere verjaardag! Bekijk hier onder mijn korte foto reportage van de dag.

La Alhambra Ingang

Fort ingang

La Alhambra fort + Granada

La Alhambra Fort

Amphitheater

Paleis Tuin

Paleis Tuin

La Alhambra Fort

Granada + La Alhambra Fort

La Alhambra Paleis tuinen

La Alhambra fort vanuit het paleis

Binnenkant paleis

Binnentuin Paleis

Uitzicht van uit het paleis

Tuinen binnen La Alhambra

Ik in de tuinen van La Alhambra

Ruïne in La Alhambra

La Alhambra Hammam 

Arena

Oude ingang arena

La Alhambra fort

Arena van een afstand

Uitzicht van de lage toren La Alhambra fort

uitzicht van de hoge toren La Alhambra fort

uitzicht van de hoge toren La Alhambra fort

uitzicht van de hoge toren La Alhambra fort

De Arena La Alhambra

De Arena La Alhambra 
Wij in de arena La Alhambra

Wij in het centrum van de arena La Alhmabra 
Mijn huisdieren in Nederland met verjaardagskaarten
Zoals je kunt zien was het een echt geslaagd dagje in La Alhambra. We zijn van plan om nog een keer hier naar toe te gaan, maar dan als het meer in bloei staat en het mooier weer is.
Maar dit is zeker een aanrader als je in Andalusië bent!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten