maandag 11 mei 2015

Let the sun shine! Week numero 15

Buen Dia!
De lucht van de week
Niet het bijzonderste fototje

Zoals je misschien wel uit de titel kan op maken, was week 15 de week van de zon! Het zonnetje
scheen elke dag en als je dan op kantoor zat en iedereen buiten in een korte broek zag lopen en aan het genieten waren van de zon, was toch wel jaloers. Maar hé ik mag niet klagen! Het voordeel van kantoor werk is, dat je misschien niet bruin wordt, maar het is niet bloedheet maar een lekker temperatuurtje!

Deze week was een lekker rustig weekje. Beetje op kantoor geweest, naar een aantal appartementen geweest voor een bezichtiging en foto's, daar straks meer over. Een reisje naar de familie Jong en tapas op vrijdag.

Maandag 4 mei kwam ik aan in Spanje na een weekje in Nederland te zijn geweest. Ik had de perfecte plaatst in het vliegtuig namelijk: bij de nooduitgang en ook nog eens bij het gangpad! Beenruimte van hier tot Tokio! Heerlijk! Wel zat er twee nare kantjes aan de vlucht. Het was een vlucht met onwijs veel turbulentie... Het lampje met de gordels stond dan ook bijna de hele reis aan... Stel je voor hé dat je dan naar de WC moet en dan kan je niet... Lekker is dat, moet je bijna 3 uur wachten voordat je eindelijk kan toiletteren...

Gelukkig heb ik een goede blaas en nergens last van. Nou ja nergens last van... Achter mij zat een jong jongetje van een jaar of 4-5, dit jongetje kwam vrolijk en lachend  het vliegtuig in en ging rustig zitten. Eenmaal in de lucht, brak de hel los... Huilen huilen huilen... niet normaal. Ik had tijden de reis mijn koptelefoon op en als ik die op heb moet ik altijd moeite doen om iemand te verstaan. Maar dit jochie zorgde er voor dat hij gewoon door mijn koptelefoon nog te horen was, alsof ik hem op schoot zo hard was het... Joepie...

Normaal zou je denken dat paps en mams dan er voor gaan zorgen dat het kind wat rustiger wordt en wat meer vertrouwen krijgt in de vlucht... Nou nee hoor... Paps lag gewoon naast hem te slapen met oordoppen in en mams zei alleen maar: Doe eens normaal! Fijn zeg zulke ouders... Echt geruststellend!

gelukkig duurde de reis maar 3 uur en geen 12 uur ofzo, heb ik het overleefd en was ik snel uit het vliegtuig.

Uitzicht vanaf het balkon!
We beginnen de werkweek bij het penthouse in Elviria Hills. Zo de mieters wat een penthouse! Een geweldig uitzicht over Elviria en de zee, mooie ruime kamers en het mooiste was het giga balkon! Het was echt super gaaf om het te zien.

In dit Penthouse hebben Marijke en ik foto's gemaakt voor de site. Nouja Marijke en ik... Zeg maar gerust Marijke en niet ik. Ik stond alleen maar in de weg. Elke keer dat ze op het punt stond om een foto te maken, kwam ik in beeld. Lekker bezig Marnix! Mijn taak was het openen van de gordijnen en deuren, lichten aan doen de kussens naar buiten brengen. O ja en genieten van het penthouse! Tijdens het maken van de foto's is er ook iets gebeurd met de flitser... Maar laten we het daar maar niet verder op ingaan. Maar it wasn't me.

Na het maken van de foto's zijn we weer terug gegaan naar het kantoor, met keiharde muziek op in de auto! So say Geronimo, say Geronimo! Voor de mensen die het liedje niet kennen : Geronimo.

Ergens deze week ben ik ook met Graciela mee gegaan naar een oud gedeelte van Elviria om foto's te maken van een super leuke huisje! Nu heb ik wel de foto's gemaakt i.p.v. alleen maar in de weg staan. En deze foto's staan ook nog eens op de site. Tadaaaa!

Voor de rest van de week ben ik bezig geweest met het maken van opdrachten voor school, het vertalen van een paar blogs van Marijke voor de Nederlandse website en genoten van het weer!

Vrijdag was tapas dag. Ik wilde eigenlijk trakteren, maar  besefte in de auto op weg naar stage dat ik hem in de la heb laten liggen en dus niet mijn geld mee had... Maar kwam ook goed uit, aangezien Maria Luz er niet was. Dus heb ik afgesproken dat ik volgende week (Deze week) trakteer op tapas op vrijdag. Hopelijk is iedereen er dan wel.
Maar op vrijdag op het tapas terrasje hadden Maria, Marijke en ik het over het lijstje met 17 gerechten die je gegeten moet hebben als je in Spanje bent. Van het lijstje heb ik er 11 gehad. Dus ik ben op de goede weg! nog 6 te gaan! Onder dit bericht een kleine foto reportage van de gerechten die gegeten heb op vrijdag bij de tapas bar. Het was heerlijk!

Die avond nadat ik terug kwam van het tapas eten, hebben Charlotte en ik nog even lekker in de zon gelegen. We hadden totaal geen zin oom te gaan koken. Wij allebei niet... Dus kwamen we op het idee om naar Tuk Tuk te gaan en daar lekker te gaan eten! (Tuk Tuk is een asian fusion restaurant) En ook dat was heerlijk!! We hebben ons allebei tonnetje rond gegeten daar! Echt zo veel beter dan thuis koken en dat op eten! haha!

Op zaterdag heb ik, nadat ik Charlotte had afgezet bij de fysio, over de markt gelopen die elke
De Markt
zaterdag gehouden wordt vlakbij ons huis. Hier heb ik zeker 45 minuten tot een uur rond gelopen, maar niks gekocht. Het was een gezellig marktje, met 1000de verschillende kraampjes. Van handwerk potten en pannen tot aan schilderijen en foto's. Van speelgoed tot aan een hele nieuwe kledingkast. Echt van alles! Ook heel multiculti. Het leek wel alsof mensen van over de heel wereld speciaal naar deze markt kwam om inkopen te doen. Echt Super gezellig.

ons ontbijt
Na de markt heb ik Charlotte opgehaald en zijn we naar Marbella gereden om daar een Churros ontbijt te nemen. Dit hadden we gedaan bij het beste Churros kraampje van Marbella. Nou dat is zeker waar! Ze waren heerlijk! Alleen de chocoladesaus was niet echt iets waar ik enthousiast van werd... Jammer. Maar echt heerlijk! lekker luchtig, niet te vet zoals in Nederland en lekker krokant! Echt een aanrader voor de mensen die hier zijn! (Dit kraampje is te vinden op het sinaasappel pleintje)

Na het ontbijt zijn we nog wat kleine boetiekjes ingelopen opzoek naar leuke cadeautjes voor thuis.

Daarna zijn we naar La Cañada gereden om een cadeautje te kopen voor de familie Jong. Zij hadden ons uitgenodigd om bij hun te komen barbecuen als dankt voor dienst die Charlotte en ik aan Joyce leveren. Natuurlijk willen wij een gezellige barbecue hebben met hen! Dus hebben we in La Cañada een leuk plantje gekocht voor in huis. Normaal geef je een fles wijn, maar daar geniet je toch wat minder lang van dan een plantje. En het is wat origineler. Dus hop plantje gekocht en terug de auto in op weg naar de familie Jong.

Toen we naar Marbella reden op weg naar de Churros bar had Joyce ons gebeld om te vertellen hoe we moesten rijden. Ze heeft alles haarfijn uitgelegd en we snapte het helemaal! Er was één ding wat we een beetje raar vonden. Joyce had het over een vis afslag... Nou geen idee wat ik me daarbij moet voorstellen... Nog nooit van een visafslag gehoord... Maar na ongeveer 30 minuten gereden te hebben werd het ons duidelijk wat er bedoeld werd met de vis afslag. Langs een klein paatje langs de gewonen weg stond ene klein vis vorming bord. Charlotte schreeuwde het uit toen ze het zag! Maar het was te laat... Dus moest ik de auto keren om toch die kleine afslag te kunnen nemen.

We hadden om 3 uur afgesproken bij het huis en we kamen, zelfs door deze fout, nog voor 3 uur aan! Goed gedaan al zeg ik het zelf! Omdat Charlotte en ik vorig jaar ook een keer op bezoek waren bij hen thuis voor een barbecue, wisten we ongeveer waar we onze auto moesten parkeren en waar ongeveer het huis stond. We hebben hier heerlijk genoten van de barbecue kunsten van meneer Jong en gezellig gepraat over van alles en nog wat. Echt een geslaagde afsluiting van de dag! Super!

Na de barbecue zijn we naar huis gereden en hebben we nog even een film gekeken voor het slapen gaan.

Zondag was opruim en schoonmaak dag! En achteraf was dat ook wel nodig! Het huis moet er tip top uitzien voor dinsdag als de stagebegeleider van Charlotte komt om het huis te bezichtigen. En dat is gelukt! Alles is netjes opgeruimd en schoon! Ik vind het altijd zo'n lekker gevoel als je klaar bent met schoonmaken en opruimen! Het is alleen altijd zo moeilijk om er aan te beginnen... Maar als ik eenmaal bezig ben en daarna klaar ben geeft dat altijd een lekker gevoel!

Na het schoonmaken zijn we wat rond gereden en naar San Pedro gegaan. Hier hebben we op de boulevard wat gegeten en gedronken en heb ik een toffe armband gekocht die uit vulkaansteen kralen bestaat! Super gaaf! Wel een beetje zwaar om je arm... Maar wel tof!
Na San Pedro, zijn we naar een tankstation gegaan om de auto te gaan wassen. Marnix en dat soort technologie is een no go!

Ik zet de auto in de carwash, loop naar binnen om een kaartje/ticket te kopen voor de wasstraat en daar begint het al... Ik ben gewend om een plastic dingetje te krijgen die je dan in een kastje moet stoppen om hem te laten werken. Maar in dit geval was het dus iets heel anders... Ik kreeg een bonnetje met een 6 cijferige code er op... Oké leuk, maar wat moet ik daarmee... Ik loop terug naar de carwash toe en zie daar een klein kastje staan met een toetsenbord erop en 3 groene knopjes. Ik ga er dus vanuit dat het ik daar de code moet intypen... En dat doe ik ook... Niks... Geen geluid van sproeiers, de machine zelf, überhaupt geen geluid... Dus ik loop naar de auto toe, Charlotte verteld mij dat naast de auto nog een groene knop hangt, dus ik druk daarop... weer niks... Ik loop terug naar binnen vraag hoe het in vredesnaam werkt en de kasseier verteld mij in het Engels Spaans dat ik naar een of ander stoplicht moest kijken... Als het rood was moest ik iets doen als het oranje was moest ik iets doen en groen was goed... Snapte er de ballen van... Maar goed, ik doe maar gewoon alsof ik het begrijp, loop terug naar de auto en zie de stoplicht. ROOD! Oké en nu? Dan zie ik dat naast het lampje een pijltje naar buiten wijst en bij de oranje een pijltje naar binnen wijst. AAAHHH!! Nu snap ik het. Ik moet nog een stukje naar voren rijden. Dus ik stap in en rijd nog een stukje naar voren. En ja hoor het groenen lampje geeft licht en de machine begint te werken... Wat een gedoe...

Maar goed toen hij klaar was zijn we terug gereden naar huis en hebben wat gezwommen, in de zon gelegen en gepraat over plannen voor in de toekomst... Iets met filmpjes ^^ . Die avond heb ik nog even met mijn ouders aan de telefoon gehangen en ben toen naar bed gegaan.

Zo hèhè, het is misschien niet de meest bijzondere week geweest maar wel een lang verhaal! Gelukkig vind ik het leuk om het te doen! Hoplijk is het toch ook weer een leuk verhaal geweest om te lezen. Vorige week had ik gezegd dat het letterlijk een spetterende weekend zou gaan worden, nu is het alleen figuurlijk met een geslaagde barbecue en rond ritje door de buurt. Deze week wordt het zeker letterlijk een spetterend weekend! Tarifa!! We hebber zin in! Maar eerst deze week nog overleven. Wat niet zo moeilijk is.

Dat was hem dan. Ik sluit deze week af met een kleine fotoreportage van mijn Tapas avontuur. Enjoy!

Tot volgende week!

Adios!
Paprika gevuld met seafood
Ik die de paprika eet
Kalfswangen met aardappel
Seafood salade
Iets met vlees en spinazie? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten