maandag 2 maart 2015

Van warme kantoor dagen tot warme tuin dagen. Week numero 5

Buen Día Amigos!

Week 5 was een lekkere lente week met volop zon! Helaas heb ik er alleen van kunnen genieten als ik door het raam keek vanaf mijn bureau op stage. Maar dat mag de pret niet derven, want ik had een rustig en warm weekend in het verschiet. In het weekend heb ik 2 dagen lang in de zon gezeten en gezweet! Niets te klagen dus.

Het was een rustig weekje met niet veel dingen die gebeurd zijn. Ik heb lekker aan de opdrachten gezeten die mij opgedragen waren en heb genoten van het weer! Deze week was een voorproefje op de zomer die gaat komen! 

Kopje koffie in de vroege ochtend
Maandag 23-02-2015 was de dag dat de nieuwe week weer was begonnen. De dag begon... hoe zeg je dat... alsof we op de noordpool leefden. Want het warme water was op... Hier hadden we in week 2, de hele week, last van. Dus we wisten wat we moesten doen. De vorige keer was er iets aan de hand met de douches die waren eerst even warm en werden daarna ijskoud, terwijl de kraantje van de gootstenen het wel gewoon deden. Wij wisten nu dat dat niet het geval was, maar dat de gasflessen op waren. Charlotte had het nummer van de man die de vorige keer kwam en zou hem bellen als ze op stage zat.

We begonnen de stagedag gewoon weer om 10 uur. Even lekker een kopje koffie gedronken om op te warmen -wat ik anders nooit doe- en even met Maria gesproken over het weekend in Ronda. Ik kon niet meer stoppen met praten over Ronda, omdat  ik er zo enthousiast over ben. Maar ja... diep in mijn achterhoofd dacht ik bij mezelf: ik hoef een Spanjaard niet wijs te maken dat Ronda een schitterende stad is, maar toch bleef ik er maar over door praten. Na het gesprek met Maria ben ik aan de slag gegaan. Ik ben begonnen met mijn ochtend ritueel. Het checken van de wisselkoersen. Omdat we thuis geen internet hebben en ik het vrijdag niet gedaan had, liep ik 3 dagen achter op de wisselkoersen. Maar... Maar gelukkig bestaan er websites die je de wisselkoersen historie kunnen laten zien. Dus daar ben ik even lekker zoet mee geweest. Na de wisselkoersen ben ik weer verder gegaan met het filmpje van Los Jardines de Santa Maria (het filmpje waar ik te lang mee bezig ben geweest). Met dit filmpje ben ik niet lang mee bezig geweest, dus kon ik het snel aan Marijke laten zien. Die was er enthousiast over had wel 1 opmerking maar dat vond ze niet erg. Dus Marnix is klaar met het Los Jardines filmpje! De rest van de dag ben ik een beetje bezig geweest met mijn stageverslag, reclame plan die ik binnenkort af moet hebben en een vragenlijst.

Om 6 uur werd er VAMOS! (spreek je uit als Bamos) geroepen door het kantoor, of terwijl: Marnix ga maar naar huis. Toen ik in de auto zat naar huis toe met Charlotte, begon ze een raar geluidje te uit te kramen. Ik vroeg aan haar wat er is, waarop zij antwoord: 'Ik ben vergeten om te bellen voor nieuwe gasflessen...' Ik zelf was het ook helemaal vergeten om het te melden... We hebben uiteindelijk toen we thuis kwamen geprobeerd om de man te bellen voor de flessen. Met succes! dinsdag middag komt hij om nieuwe flessen af te leveren! Dus jeej,  ik kan niet wachten tot de volgende dag, om weer een ijskoude douche te nemen... Maar gelukkig hebben we vanaf morgen nieuwe flessen.

Dinsdag 24-02-2015 begon weer met een FRISSE douche. Douche aan, onder de douche staan 2 seconde, inzepen, 5 sec afspoelen en douche uit. Het voordeel hiervan wel is, is dat je meteen wakker bent en klaar bent voor de dag. Let's do it!

Op kantoor is, helaas niet veel gebeurd. Ik ben de dag begonnen met mijn dagelijkse routine, namelijk met het bekijken van de wisselkoersen en warm kopje thee. Na het bijhouden van de wisselkoersen, ben ik aan de slag gegaan met het maken van het reclame plan. Ik was hier al een klein beetje mee begonnen, dus even terug lezen en kon ik meteen verder met waar ik gebleven was. Ik was hier zo vlot mee bezig dat in mijn pauze een wekker had gezet om mijzelf bewust te maken dat ik die zelfde dag nou de auto moest wassen. De wekker had ik om 5 uur gezet zodat het een beetje aan het eind van de dag was. Dus om 5 uur ging de wekker af, dus ik zet hem uit. Ik wilde nog even alles af maken voordat ik wegging naar de wasstraat. 5 minuten dacht ik... nou mooi niet. Zonder dat ik het door had, ben ik door gaan werken tot 6 uur. Prut! Dan maar morgen de auto wassen dacht ik.
Ik pak alles in, loop naar de plek waar ik altijd de sleutel leg, zodat Graciela die kan pakken als ze een bezichtiging heeft... sleutel weg... Er was niemand meer op kantoor alleen Maria Luz en ik. Dus ik naar Maria Luz toe om te vragen waar Graciela was, waarop zij antwoordde dat Graciela al lang weg was... Nou daar stond ik dan... in het kantoor, geen sleutel, geen auto helemaal niks... Toen stelde Maria Luz voor om Graciela te bellen. En dat deed ze ook. Wat bleek nou, Graciela had de auto nodig omdat iemand om kwart over 6 een huis wilde bezichtigen. Uiterlijk kwart over 6 was ze terug zei ze... half 7... Geen Graciela... 5 over half 7... Geen Graciela. Gelukkig was Maria Luz er en hoefde ik me dus niet te vervelen. Daar was ze om kwart voor 7! Rennend kwam ze het kantoor binnen. Bood wel 100 keer haar excuses aan, beloofde me een drankje (daar zeggen we geen nee tegen natuurlijk) en overhandigde mij de sleutels zodat ik naar huis kon.

Eenmaal thuis gekomen was het eerste wat we deden: kijken of er nieuwe gasflessen waren. JA! Er waren 2 nieuwe flessen geplaatst! Na alle sloten geopend te hebben ben ik naar boven gerent. Niet alleen omdat ik heel nodig naar de WC moest maar ook om te kijken of het water warm was. Ja ook dat was het geval! We hadden weer warm water!

Woensdag 25-02-2015 moest ik 30 minuten eerder op kantoor zijn voor de auto. Dus zo gezegd zo gedaan. Kom ik op stage, krijg ik de vraag of ik uit mijn bed gevallen was waarop ik: natuurlijk niet. Op antwoord. Loop ik naar mijn bureau toe en ga zitten en het eerste wat ik dacht was: Ik moet koffie! Toen ik dat dacht wist ik niet wat mij overkwam. Ik heb nog nooit de drang gehad om koffie te gaan drinken... En voor ik het zelf door had stond ik al bij het koffie apparaat om een warm kopje koffie voor mijzelf klaar te maken. Is weer eens wat anders dan het normale ritueel. Ik ben mijn stage dag lekker met een cafeïne boost gestart!

Op de planning had ik staan om de auto te gaan wassen... was ik weer niet aan toe gekomen. En het schrijven van het reclameplan voor Marijke. En tussen 3 en 4 zou meneer Jong langskomen om te kijken hoe het mij gaat. Maar ik begon de dag zoals ik die altijd begin, naast dat ik koffie dronk i.p.v. thee, met de wisselkoersen bijhouden. Laptop aan en let's  go!

Rond 3 kwam meneer Jong aan gelopen, Strak in pak, en hebben we gepraat over de groep leerlingen die naar Malaga  waren gegaan en een soort gelijke prohect weken had als ik dir had vorig jaar, we hebben gepraat Marijke, over de stageplek en stageopdrachten en natuurlijk over hoe goed mijn Spaans wel niet is... Nouja goed... goed... het kan altijd beter! Rond 4 uur wilde meneer Jong even een foto maken voor een website van het nieuwe bedrijf van zijn vrouw. Zo gezegd zo gedaan. Een perfecte foto! Nadat de foto gemaakt is meneer Jong vertokken richting Charlotte en ben ik weer verder gegaan met de taken die ik moest doen. Om half 6 kwam Graciela naar mij toe met de vraag of ik het erg vond dat ik tot half 7, 7 uur op kantoor moest blijven omdat ze om 6 uur een afspraak had. Natuurlijk vind ik dat niet erg! Kon ik lekker doorwerken en afmaken waar ik mee bezig was. Zij blij. Ik blij. Wij blij!

Tussen kwart voor 7 en 7 uur kwam ze aangelopen en kon ik inpakken en vertrekken naar huis om te eten!!

Mijn takenlijst voor de dag
Donderdag 26-02-2015 had ik weer een hele planning die ik hoopte te kunnen doen op stage. Ook was het de dag dat ik voor mijzelf het verhaal van meneer Jong de dag ervoor even in beeld wilde brengen, om te kijken of ik het snapte wat hij verteld heeft en uitleggen had over mijn stage opdrachten. Maar ik begon de dag zoals ik de afgelopen paar dagen alleen maar mee begin. De wisselkoersen. Tot mijn verbazing zag ik dat er nog het een en ander aangepast moest worden in mijn excel sheet... Dus daar ben ik druk mee bezig geweest tot een uur of 11, 12. 

Na de lunch om half 1 ben ik verder gegaan met mijn reclameplan die ik graag die week af wilde hebben zodat Marijke die na kon kijken. Tijdens het maken en begrijpen van het reclameplan, heb ik nog even met Charlotte aan de telefoon gehangen aangezien ik weer eens te moeilijk denk en er dus niks meer van snap, terwijl het zo makkelijk is eigenlijk. Dus die had me even geholpen om een onderdeel van de opdracht. 
Frozen taart

De tijd was voorbij gevlogen en voor ik het wist was het al bijna 10 over 6 en ben ik richting huis gegaan. 

Voor we naar huis reden, zijn Charlotte en ik nog even wat boodschappen gaan doen voor die avond. (Frozen is een animatie film van Disney) 
En omdat Charlotte en ik de hele week al zin hadden in taart! Zijn wij zo gek geweest om een taart te kopen. Maar niet zo maar een taart! neeeee.... Een echte Frozen taart! En dan bedoel ik niet een taart die bevroren is maar een taart met een grote foto van Frozen er op. En lekker dat hij was! WAUW!


Vrijdag 27-02-2015 kwam ik het kantoor binnen en werd er meteen een vraag gesteld van Marijke aan mij. 'Wat weet jij van Pinterest?' Tja wat weet ik van Pinterest... Ik weet dat je er foto's mee kan verspreiden en kan delen met de hele wereld. Eigenlijk weet ik niet veel van Pinterest af als het gaat om een bedrijfspagina. Dus kreeg ik de opdracht van Marijke om dat maar eens te gaan uitzoeken. Wat zijn de toegevoegde waarden van Pinterest voor een bedrijf. Nadat ze mij die opdracht gegeven had heb ik haar nog even uitgelegd over de stageopdracht die ik met meneer Jong woensdag besproken had. Ze was erg enthousiast en heeft het goed gekeurd, maar ik moet wel de wisselkoersen blijven volgen. Dus aan het einde van mijn stage heb ik 2 verschillende marktontwikkelingen gevolgd voor in mijn stage verslag! Lekker bezig!!

Pinterest pagina van Residencia Estates
Na het uitgelegd te hebben aan Marijke ben ik aan de slag gegaan om te bedenken hoe we Pinterest
zo goed mogelijk kunnen gaan invullen. Voor de mensen die niet zo met de tijd mee gaan, Pinterest is een sociale media met allemaal virtuele prikborden. Op deze prikborden kan je allemaal foto's "prikken" van andere borden of zelf foto's uploaden. Deze sociale media is onwijs aan het groeien! En blijkbaar -Na wat research- is het ook helemaal hot bij bedrijven (In Nederland).

Ik ben de hele ochtend en deel van de middag bezig geweest om een aantal van die prikborden te bedenken en op de pagina te zetten. Omdat Marijke het niet fijn vind om sociale media uit handen te geven, heb ik voordat ik verder ging, goedkeuring gevraagd aan Marijke. Die was helemaal Happy-de-peppy! Zo'n gevoel kreeg ik te minste. Na de goedkeuring ben ik verder gegaan met het reclameplan en heb hem afgerond,

Tegen het einde van de middag ben ik wat research gaan doen naar een uitstapje die Charlotte en ik willen gaan maken. Charlotte had gehoord van Joyce (de vrouw van meneer Jong) dat er een schitterende tocht te doen is in de buurt door de Caminito Del Rey. Deze tocht was een tijd geleden gesloten omdat ze het gingen renoveren, maar vanaf eind maart is hij weer open en zijn er een X aantal kaarten gratis. Dus wij wilden daar heel graag heen dus ben ik wat research gaan doen tot een uur of 6. Na de research werd ik alleen maar meer enthousiaster over deze tocht! 

Mijn boek en de zee
Zaterdag 28-02-2015 moest ik om half 12 op kantoor zijn voor de auto. Ik had mijn tas ingepakt met
een boek, een iPad en een schrift. Dus het relaxen kon beginnen. Omdat ik niet op het kantoor wilde blijven ben ik net zoals vorige week naar het strand gelopen en heb ik een kleine wandeling gemaakt. Na een tijdje vond ik een mooie stenen muur en ben ik daar op een van de rotsten gaan zitten om te gaan lezen. Wat moet je anders als je tot 2 uur, in je eentje niks te doen hebt. Ik heb heerlijk genoten van de zon, een fris briesje, het geluid van de zee en een goed boek. Toen ik er achter kwam dat ik het boek al bijna uit had en het al bijna 1 uur was ben ik terug gegaan naar het pleintje te gaan waar het kantoor ook is om een cappuccino te gaan drinken. Toen ik aan kwam zag ik dat de deur open stond van het kantoor dus had ik besloten om op kantoor te wachten op Graciela.

Rond half 2 kwam Graciela aan en ben ik naar huis gereden en heb ik de hele middag lekker in de zon gezeten. We konden die dag geen boodschappen doen omdat het een feestdag was. Jammer genoeg heb ik vrij weinig gemerkt dat het een feestdag was. Ik had meer het gevoel dat het gewoon een normale weekend dag was.

Mijn cocktail en mijn zonnebril
Om 4 uur zijn Charlotte en ik naar Puerto Banus gegaan om naar de cocktail bar te gaan. Geen zorgen we hadden een taxi genomen. Hier hebben we lekker genoten van het weer en een overheerlijke cocktail. Ik had een cocktail met mango, kokos en natuurlijk alcohol en Charlotte had een cocktail met watermeloen en nog wat, maar dat  weet ik niet meer. Maar ze waren heerlijk! En groot dus zeker zijn geld waard!

Om half 6 zijn we terug gegaan naar de taxie's, half donken... nouja valt mee... eigenlijk gewoon helemaal niet! En om 10 over half 6 waren we terug thuis en zijn we aan de slag gegaan met koken voor die avond.

Was toch weer een lekkere afsluiting van de dag!




Zondag 01-03-2015 Was de meest sportieve dag van de week. De hele dag hebben hebben we in de tuin gezeten in de volle zon. En zweten... Niet normaal... het leek wel zomer. Hoewel ik geloof best dat het dan nog warmer kan worden dan zondag. Maar voor het idee leek het wel zomer. Het was zelfs op een gegeven moment zo warm dat ik even naar het zwembad gelopen was om even met mijn benen in de water te zitten om af te koelen. Het water was wel erg koud en dus heb ik tot aan mijn knieën maar in het water gezeten. Maar als je weer je benen het water uit deed en terug liep naar de de zonnebedden waren je voeten meteen weer droog, zo warm was het. Ik ben toen ook even binnen gaan zitten om af te koelen en toen weer vrolijk door gaan bakken in de tuin.

Potje Tennis met Charlotte
Rond 4 uur zijn we ons gaan omkleden voor een potje tennis. Dit keer waren we van plan echt te gaan
tennissen en niet zoals in de eerste week dat we in de tuin beetje aan het overslaan waren. Dus we hadden ons goed ingesmeerd voor de zon, flesjes gevuld met water, tennisballen gepakt, tennisrackets mee genomen en de deur uitgestapt, op weg naar de tennisbaan. De zon scheen lekker op ons bolletje en toen we aan kwamen bij de tennisbaan had ik het al bloed heet! Een beetje bergafwaarts lopen, voor de rest niks. Maar goed. We kwamen aan bij de tennisbanen en vroegen of we de tennisbaan mochten gebruiken. Voor €15,- (€7,50 p.p.) mochten wij 1 uur gebruik maken van de tennisbaan. En dat hebben we zeker gedaan! Eerst even lekker inspelen paar balletje heen en weer slaan en daarna kwam het echte werk! De klassieker Charlotte tegen Marnix! Wat was dat een spannende wedstrijd met veel humor! Om kwart over 5 was de wedstrijd afgelopen. De eindstand: Charlotte 4, Marnix 8! We hebben heerlijk getennist! Na de wedstrijd zijn we terug gelopen naar huis en hebben de dag afgesloten met een lekker glaasje wijn. Tenminste ik had een glas wijn en Charlotte een wijn glas met water.

We zijn nu 5 weken verder en doen elke dag weer wat anders, wat ons lekker bezig houd. Deze week was niet heel speciaal, maar was een lekker weekje waar ik, ondanks dat er niet veel gebeurde, met plezier op terug kijk. Op naar week 6! Ik ben benieuwd wat week 6 mij gaat brengen!

Hopelijk lezen jullie volgende week mijn blog weer!

Tot volgende week!

Adios Amigos!

1 opmerking:

  1. Klinkt allemaal nog steeds als een grote vakantie! Als jullie terugkomen hoef je de eerste 5 jaar niet meer op vacaciones :) :) :) Nog steeds jaloers!! :P

    BeantwoordenVerwijderen